Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

onsdag 5 januari 2011

Fräsch topping till våfflorna.

Man tager vad man haver.

När man har varit ute de här frostbitna dagarna kan det vara gott med något varmt mellanmål eller fika. Jag skulle dämpa både hunger & sötbegäret på både min dotter & bror & våfflor stod högst på listan av det som mest liknade föda.
Naturligtvis vill man ha både grädde & sylt på men i min kyl var grädden tyvärr matlagningsgrädde. Eftersom jag inte vågade säga något så började jag leta i kylen, crème fraiche fick det bli, både gott & mindre fett.
Jag smakade upp 1 burk med ca 1 tsk vaniljsocker & 1 msk ljust muscavadosocker sen var det bara att låta elvispen gå på högsta snurr till crèmen var tjock & fin.
Det blir riktigt gott! Känns mycket fräschare med tanke på syrligheten i crème fraichen, så det känns midre fett trots den krämiga koncistensen.
Så tag fram edra gamla våffellaggar längst in i skafferiet & bjud så edra nära & kära.

Låt det väl smaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar