Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

onsdag 5 januari 2011

Det goda livet

Nästan kriminellt att jag inte tidigare tipsat er om denna i mina ögon fantastiskt inspirerande man:


Hugh Fearnly-Whittingstall är sedan 1998 en stor TV-personlighet i Storbritannien då han bestämde sig för att bli självförsörjande och med sin familj flyttade till River Cottage. Programmen om hans liv som kock, självlärande jordbrukare och djuruppfödare blev populära och följdes av ett antal serier där huvudsyftet är att öka folks intresse för en sund och god livsstil.


"Det goda livet" sänds den här veckan på Tv2 1815. De första avsnitten har redan sänts men de är helt fristående så missa inte att sätta på tvn ikväll, torsdag, lördag och söndag. 1815. Idag.




En liten anekdot jag kommer att tänka på när jag läser Cs grisfotsinlägg är denna:


Under nittiotalet arbetade jag i charken på Ica i Sävedalen och min mentor inom styckning, gamle Bengt Karlsson, berättar vid ett tillfälle om ett samtal i juletid några år tidigare. En äldre man ringer butiken för att klaga. Han har nyligen blivit änkling och försöker själv tillreda de julrätter hans fru tidigare serverat honom. "Grisfötterna jag köpte tidigare är oätliga, fruktansvärt sega och smaklösa". "Jaha det var ju tråkigt" svarar Bengt. "Hur länge har du kokt dem?" En tystnad följer varpå mannen säger förvånat "kokat dom?"

Man lär så länge man lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar