Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

söndag 8 november 2009

Höstmat

Jag kan meddela att den nya menyn på restaurang Karlsson, min favoritrestaurang i Kungsbacka, är smarrig. Min sambo bjöds in för att hjälpa till med vinval till de nya rätterna och jag fick nog följa med för att undvika sura miner misstänker jag. Men lite sargad stolthet stoppar inte mej från en gratis lunch. Första rätten bars in klockan ett och fem timmar, åtta rätter och typ femton viner senare kände jag mej som en sann gourmand! Viner provades och röstades fram till varje ny tallrik mat efter livlig diskussion och trots att jag ansträngde mej för att spotta ut vinet ordentligt måste jag fått i mej en liter eller så för jag var på gott humör när vi tog tåget hem.

Bland favoriterna bland nyheterna vill jag nämna den smörstekta pilgrimsmusslan, som man kan tycka uttjatad, men det är faktiskt dj-kl-gt gott! och tillsammans med stekta korngryn, grönkål, sötsyrlig rödlök, valnötter och grönärtskräm blev det en mild och delikat förrätt.

Av varmrätterna är ankbröstet med pumpakräm, ragu på brysselkåloch oxtunga, madeirasky och rostade pumpakärnor min favorit. Riktigt bra!

Det finns mycket annat gott också på menyn så ring och boka med en gång!



En annan fantastisk meny ni inte får missa hittar ni på www.ikea.com/ms/es_ES/FOOD/tapasSuecas.html



Snart romprovning! Finns nog inga platser kvar nu men för er som kom med kan vi utlova god sprit och intressant fakta om sötsakerna. Dessutom tror jag faktiskt att vi kommer att ha kul.

2 kommentarer:

  1. Eftersom ingen kommenterar mina inlägg får jag göra det själv. Jättebra inlägg tack.

    SvaraRadera
  2. Vad var det för konstiga tapas?

    SvaraRadera