Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

lördag 12 februari 2011

Bira med familjen.

Gourmandträff på Ölrepubliken.

Tyvärr blev det inget kärt återbesök på Ocean pga alla j#"¤¤%!!! regler & bestämmelser som vårt kära rike styrs av, som gör det omöjligt att träffas över en öl om det inte är en ren provning.

Men, Fredag 11/3 18:00 träffas vi för att umgås & träffa vår familj över några öl från det gedigna utbudet som erbjuds på Ölrepubliken. Jag har ordnat så att vi har ett eget rum för totalt 24 sittande i anslutning till puben.
Tanken är väl att vi bryter bröd ihop, så gå gärna in på deras hemsida http://www.olrepubliken.se/ & bestäm er för vilken rätt ni är sugna på. Jag kan varmt rekommendera att vi håller oss till tre av rätterna då de har väldigt mycket att göra den här tiden & det blir smidigast för båda parter. Mitt förslag är Gustavssons burgare, Viltwallenberagre & Moules Mariniere, vill flera ha en av de andra rätterna kan vi naturligtvis byta ut någon av de.
Jag tänkte kolla med våra proffs i baren om de kan rekommendera 5 olika sorters öl i rätt ordning för att få prova favoriter eller nya stjärnskott. Det är naturligtvis valfritt att ta del av den här mini ölresan på plats.
Det var dessvärre inte så stor uppslutning på den asiatiska matlagningskursen senast, så jag hoppas att många kommer för att behålla gemenskapen!!
Anmälan görs som vanligt till c.thoresson@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar