Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

måndag 4 juni 2012

Att smycka maten med blommor.


Här blommar gräslöken på berget i Hästevik där jag plockar de för att förgylla maträtterna på Garden Café. Här finns även Syrener och vildviol som gör sig fint på desserterna.


Äntligen har jag fått plantera lite på jobbet också. En jättelik tomatplanta som för bo i orangeriet. Det blev även chokladmynta, timjan, gurka, squash, tomater, chili, paprika, lavendel, dill, majs, jordgubbar, citronmeliss, rosmarin, jag tror jag fick med allt. 


Det har ju inte varit perfekta förhållanden för att odla direkt. Första skörden dog på en dag vid valborg. Nu har kylan kommit igen så jag hoppas att det klarar sig och tar sig ordentligt.
Huttrande hälsnigar från TrädgårdsThore.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar