Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

söndag 19 juni 2011

Nu grönskar det!


 Nu har det börjat blomma lite över allt i våra rabatter & odingar.
Här ser ni de vackra blommorna från sockerärtsplantorna.

 Även Annies blommor spirar för fullt, klematis, rosor, dalior & mycket annat.
Man ändrar sig med åren, man känner sig verkligen lugn när man sätter sig ner & bara tittar på allt det gröna på vår lilla tomt.

Idag åt vi de första smultronen.
Jag åt även lite av harsyran som växer under häcken. Nässlor plockade jag också i häcken som jag förvällde & fryste in tills jag fått ett litet lager så att jag kan göra en förrätt till nån middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar