Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

torsdag 28 januari 2010

Välkommen Anders!

Det är med glädje vi välkomnar Anders Molin till Gourmand som vår nye (och enda) dryckesguru!

Han skall framöver dela med sig av sina tankar och kunskap om i första hand vin men förhoppningsvis blir det lite annat matnyttigt också. Anders är medlem i två vinklubbar och jag har förmånen att vara med i en av dessa(Vinc). På fritiden basar han på Änggårdsbackens äldreboende och sjunger i den internationellt framstående manskören Hellmans drängar. I december blev Anders och maken Claes ägare av en gård med en liten vinlott i italienska Piemonte som vi förhoppningsvis får höra mer av i vår. Eftersom vår färske skribent är lika fascinerad av mat och dryck som Christian och mig är det en ynnest att ha honom i sällskapet!



Anders Molins vintips, snart på din favoritblogg!

2 kommentarer:

  1. Välkommen, kul att ha med dig i Gourmand. Ska bli kul att få ta del av dina kunskaper.
    Christian

    SvaraRadera
  2. Tackar för välkomnandet!

    Jag har ju börjat att göra lite inlägg och det ska bli fortsatt kul att skriva här.
    Vin kan jag väl lite om, så jag skriver gärna om det. Och gärna om min vingård La Casa Vola som ligger strax utanför Milano, närmare bestämt i San Stefano Belbo.

    Så, jag ser fram emot att få skriva artiklar om vin och vinkunskaper. En del lärdomar kanske, men mest på skoj. Vin kan ju vara väldigt gott och väldigt intressant att skriva och prata om.

    Anders

    SvaraRadera