Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

torsdag 21 februari 2013

Törstsläckare med lyckorus.

bild från Wikipedia

Jag skulle vilja dela med mig av en av mina favoriter, Gin & Tonic. Men inte vilken som helst, utan med just Hendrick´s Gin. Den är väl ingen nyhet, för man har kunnat avnjuta detta destillat sedan 1999. Det är väl förutom den goda smaken de vis man serverar den på som jag har fallit för. Förutom den klassiska kryddningen av enbär som man brukar använda har man även bulgarisk ros och gurka som är det speciella.
Om ni inte vill dricka gin ur tekopp som på bilden kan jag rekommendera ett high ball glas fyllt med is, en sexa gin, fyll upp med ett bra tonic water, en tre tunna skivor färsk gurka och som grädde på hot shoten, ett varv med svartpepparkvarnen. Detta blir en riktigt god klassiker med en klockren twist. Gurkan gifter sig verkligen med spritusen och pepparn den bokstavligt talat sätter extra krydda till drinken.
Den vackra apotekarflaskan kan man gott ha synlig så att man inte glömmer av att ge själen lite extra kärlek ibland.
Så blanda nu en till helgen och sjunk ner i soffan och njut.
Må väl Christian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar