Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

söndag 11 mars 2012

Flingsalt wookar loss!



Muurikkan har landat!



I tisdags anlände min stekhäll jag införskaffat för att kunna genomföra grymma trädgårdsevent, och på lördagen fick jag chansen att testa hur den funkar. 10 glada vänner fick under kvällen smaka: rårakor med romsås, bookmakersandwichar, paella med kyckling, chorizo och blåmusslor, och slutligen stekta päron och ananas med en karamellsås. Det var ganska kallt och blåsigt så pannan kyldes ner en del men jag fick ändå en känsla för hur bra det kan bli att laga mat på Muurikkan när våren kommer. Den är gasoluppvärmd och kan lätt laga fisksoppa till 40 personer. Återkommer med fler testresultat så snart jag hinner. Kommer också att lägga in menyförslag på www.flingsaltcatering.se i veckan som kommer.


Hej på er!


















1 kommentar: