Vad gör vi?

Ett sällskap där likasinnade kan träffas för att umgås och avnjuta goda drycker och mat. Det kommer att hållas provningar, föreläsningar, middagar och vingårdsbesök för att nämna några aktiviteter. Tips på drycker, recept, restauranger och barer.

onsdag 10 november 2010

Oceaner av lycka!

Vilket trevligt bryggeribesök i fredags måste jag säga! 22 glada göteborgare, dalmasar och annat löst folk som umgås kärvänligt med kvalitetsöl i struparna känns väl ändå som ett framgångsrecept eller? Tack Peter för en bra rundvandring(lagom lång oxå, 7 meter?)med en tror jag förståelig ölgrundkurs och välkommen till klubben. Väldigt god mat oxå medlem nr.73.
Personligen blev jag mest förtjust i fegisölet på 2,8% som jag trodde var ett gott starköl och kan komma att rädda min lever på längre sikt. Annars är nog IPAn och Glenn mina vardagsfavoriter.
Önskad info: På Gårdasystemet kan man köpa Eko Pale Ale, Göteborgsporter, Julölet och Indian Pale Ale. Den sistnämnda finns även i Nordstan. Då en hel hög med Gourmander bor på Hisingen får ni väl ta en dagsutflykt över älven och bunkra lite. I stället för Ullared kanske? Value for your sourly earned money.
Tack även Tomas för riktigt välbryggd öl! Vi kommer tillbaka

Oink oink Gourmander!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar